2013.03.23. 16:10
Sok-sok idő, sok-sok türelem... 1. rész "A bank"
Sziasztok!
Sok idő eltelt megint mióta nem írtunk a blogba. Ez betehető annak, hogy amik ez idő alatt történtek velünk nem mindig jó és örömteli dolgok és ezeket napról napra leírni és kvázi újra átélni nem mindig felemelő érzés. Kérlek nézzétek el nekünk. azért most megpróbálom ismét összegezni az eseményeket.
Kezdem először is a HSBC bankkal, ahol megnyitottuk első Passport Account bankszámlánkat. Történt ugyanis, hogy február végén Anikó kapott egy levelet miszerint a Bank zárolta a számláját, és csatoltak egy csekket is a rajta lévő összeggel amit a legközelebbi bankfiókban felvehetünk. Semmi indoklás, semmi magyarázat, csak egy telefonszám amit felhívhatunk ha akarunk. Hát mi nem akartunk a call centerek erdejében elveszni ezért úgy döntöttünk hogy inkább személyesen intézzük ezt a dolgot. De még mielőtt elmentünk volna a bankfiókba jól utánanéztünk a neten is, hogy történt-e már ilyesmi mással is. Közben eszünkbe jutott, hogy Petiék pont erről a tapasztalatról számoltak be igaz nekik már több éve volt ott számlájuk, talán az egy kicsit mégis más kategória, de ki tudja. A lényeg, hogy igen megtörtént mással is. Szóval kitaláltuk azt, hogy mivel már bankszámla kivonatot már kaptunk az HSBC-től így van proof of adress-ünk szóval akár bemehetünk egy másik bankba is, hogy nyissunk egy új számlát amennyiben nem jutunk dűlőre az HSBC-vel. Szóval magunkhoz vettük a szükséges iratokat és elindultunk a bankfiókba megtudni mi történt. A bankban nagyon kedvesek voltak ugyan de sajnos semmi információt nem tudtak adni azzal kapcsolatban hogy miért is történt ami történt , sőt azt mondták hogy ez így egyik napról a másikra nem is elfogadott, kapnunk kellett volna egy figyelmeztető levelet, hogy valami nincs rendben, amit persze nem kaptunk. Szóval azt ajánlották, hogy nyissunk Anikónak náluk egy Basic account-ot amihez viszont nem jár debit kártya, plusz mivel ez már rendes angol számla lenne ezért máshogy kell bizonyítanunk a címünket, nem jó az otthoni OTP-s bankszámla. Szóval ez a megoldás nem igazán tetszett nekünk így mosolyogva tudván, hogy megyünk a Lloyd's TSB-hez megköszöntük a "segítséget" (a nagy semmit) és kisétáltunk az HSBC-től egészen át kb 30 méterrel arrébb a Lloyd's TSB bankhoz. Itt melegen üdvözöltek minket és a kérdésre, hogy nyithatnánk-e náluk bankszámlát és mikor a válasz természetes igen és azonnal volt. Pár percet vártunk csak és megjött az ügyintézőnk aki azóta is a személyes bankárunk Mr Michael Knight. Igen... lehet nevetni, ő volt az. Akinek a név mégsem dereng csak annyit mondok: "KIT, maradj a kocsiban!! ). Szóval péntek délután háromnegyed négykor minden probléma nélkül nyitottunk egy joint accountot az én és Anikó nevére. Szóval elégedetten tértünk haza. Rákövetkező hét elején én is megkaptam az ominózus levelet az HSBC-től, az én számlámat is lezárták. Azért biztos ami biztos megint elmentün ka bankba és újfent megkérdeztük hogy Miért???? Itt bizalmasan a korábbi ügyintézőnktől Ben-től azt a választ kaptuk, hogy az otthoni OTP-s bankszámla kivonatunkat elküldték lefordíttatni és ami eredményként visszajött a hivatalos fordítóktól az nem felelt meg nekik és ezért történt. Viszont arra, hogy ezt miért nem tudták előre közölni vagy legalább egy előzetes értesítőt kiküldeni arra nem kaptunk kézzel fogható választ. Viszont Ő is bizalmasan azt javasolta hogy mivel már van számlakivonatunk, menjünk be egy másik bankba és nyissunk ott számlát. Megköszöntük ismét a nagy semmit és mosolyogva távoztunk mivel a Lloyds-os bankszámlánk már élt, múlthét péntek óta. Kedden annak rendje és módja szerint meg is kaptuk mindketten a záró számlakivonatunkat. És azt gondolnánk, hogy ezzel a bankszámlás sztory már véget is ért hát sajnos koránt sem.
Történt ugyanis, hogy még aznap kedden Michael felhívott reggel miszerint az HSBC-s számlakivonatunkkal amit a címünk bizonyításaként mutattunk be gond van. Részleteket nem mondott, megkért, hogy menjek be ha tudok mielőbb. Én mivel aznap kaptam több új számlakivonatot is az HSBC-től felnyaláboltam őket és becsattogtam a Lloyds-ba. Michael melegen üdvözölt és elmagyarázta, hogy a számlakivonat amit leadtunk nem felel meg nekik mivel nem látszik rajta pénzmozgás. Olyan kivonat kell amin látszik, hogy történt valamilyen..., akármilyen pénzmozgás. Mondta neki semmi gond pont ma kaptam egy kivonatot és azon látszik is 12 font mozgás miszerint feltöltöttem a Giff-gaff kártyámat. Michael örömmel el is fogadta viszont mondta, hogy Anikótól is kellene egy ilyen. Hát igen... viszont neki sajnos nem volt, mivel nem minden pénzünket tettük be a számlánkra hanem egy részét meghagytuk KP-ban just in case, és leginkább azt használtuk, a bankkártyát nem. Michael javasolta hogy menjünk vegyünk le egy kis pénzt egy bankomat-ból és kérjünk ki egy új kivonatot és azzal jöjjünk be újra. Igen ám csak ugye ekkor már Anikónak nem volt számlája az HSBC-nél sőt nekem sem a fentiek leírtak szerint. Szóval becsattogtunk újra a Lloyds-hoz és elmondtuk Michael-nek, hogy mi a helyzet, hogy sajnos nem tudunk olyan kivonatot adni mert az HSBC lezárta az érintett számlát. Michael nagyon segítőkész volt és előzetesen elfogadta Anikó záró számlakivonatát hátha az jó lesz. Sajnos pontosabbat nem tudott mondani lévén a náluk is a központban döntik el ezeket a dolgokat, de megnyugtatott minket, hogy minden rendben lesz ne aggódjunk. Így is tettünk és jó érzéssel hagytuk ott a bankfiókot. Sajnos még azon a héten pénteken újfent felhívott Michael miszerint nem fogadták el a záró számla egyenleget és ha nem nyújtunk be hamarosan mást doksit a címünk igazolására akkor ők is le fogják zárni a bankszámlát. Nah itt estünk kicsit pánikban, hogy akkor most mi lesz. Ezután Adél és Viku javasolták, hogy kérdezzünk rá egy olyan lehetőségre ami régen működött miszerint ha egy olyan Lloyd's-os ügyfél ajánl téged a banknak aki már legalább 1 éve tag, akkor azt is elfogadják. Adél és Viku is több éve ügyfelük szóval ezen az úton sikerült is elintézni a dolgokat. 1000 köszönet nekik ezért is és mindenért amit értünk tettek.
Azért pár szóban levonom a tanulságot:
1. Külföldiként amíg nincs bizonyított címed csak az HSBC-nél tudsz kötni Passport Account bankszámlát.
2. Ha megkötötted és megkaptad a bankkártyádat azonnal kezdd el használni, vegyél le pénzt vagy fizess boltban, a lényeg hogy legyen rajta mozgás. Mert ha úgy jársz mint mi, akkor legalább olyan kivonatod lesz, amit máshol már elfogadnak a bankok.
3. Légy felkészülve arra, hogy az, hogy megkötötted a szerződést a bankkal és ők el is fogadtak minden papírt ami ehhez kellett még nem jelenti azt, hogy tényleg minden rendben.
4. A személyes tapasztalatunk az, hogy a Lloyd's-ban sokkal kedvesebbek és konstruktívabbak az ügyintézők mint az HSBC-ben, szóval mi inkább a Lloyd's -ot ajánljuk, már persze ha megteheted, hogy odamész elsőre is.
Folyt köv.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.